FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Wednesday, December 2, 2009

Persediaan Awal Festival Anggerik Shah Alam 16.

2hb Dis. 2009; dalam jam 10.30am bergerak ke Ulu Yam destinasi yang dituju, World Of Phalaenopsis. Pada pandangan pertama memang amat mengkagumkan bila dapat menjejakkan kaki di tempat yang menjadi perbualan Makcik-makcik, Akak-akak serta Cik adik-cik adik semua. Tetapi setelah berada didalamnya tak banyak yang menarik perhatian Orkidla. Sebab utama, terdapat kurangnya orkid-orkid spesis yang menjadi kegilaan Orkidla. Walau bagaimanapun, Orkidla memborong 100 lebih pokok Phalaenopsis dari anak-anak pokok sehingga yang dah berbunga untuk jualan serta beberapa pokok untuk dimasukkan dalam pertandingan Orkid. Kos keseluruhan mencecah hampir RM1K.







Cantekkan... katakan sepokok RM45 digandakan dengan 10 pokok. Huhuhuhu sanggupkah mengeluarkan 1/4 dari gaji bulanan atau sebahagian wang perbelanjaan dapor? Tu belom lagi kos pasu serta Spagnum Moss.








Diakhir sessi lawatan, sempat snap gambar ni dari dalam kereta.

2 comments:

Stephanie said...

Spaghnum moss is so expensive. I hope there is a way to reduce cost of this material :-) I would like to visit this beautiful farm one day.

Orkid La said...

hye Stephanie,
yes it is. Me too.