FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Wednesday, January 25, 2012

Segamat Baru

Sebelom bergerak ke rumah K/Lin singgah sebentar ke Nurseri Segamat Baru, nurseri kedua untuk 2 hari berturut-turut, . Tak ada yang special sebab Ah So dah tak jaga nurseri ini. Dengar kata dah diserahkan kepada pengurusan baru iaitu Menantunya. Tak ada orkid baru, orkid lama banyak yg mati kering. Boleh kata banyak yang hidup segan mati tak mahu.
Bulbo. lilacinum, rata-rata musin ia berbunga
Mini Cattleya ini ada 3 kelopak sahaja, unik.
Bulbo. Lion King (betul ke tidak ni) ini tak nak dijualnya sebab nak dipotong-potong. Kalau dapat best sebab clumpnya besar.
Tidak boleh tahan melihat Anthurium ini, walaupun mahal beli juga. Harga yang ditawarkan kepada Orkidla RM50. Minta dikurangkan kepada RM40, tak boleh sudah murah. Up sikit RM45, pun tak boleh juga. Ingatkan nak balik dah sebab harga yang ditawarkan tidak menepati kemahuan diri. Last-last ambil juga dengan harga RM50, memandangkan ada seedpot yang bakal membawa pulangan nanti.

2 comments:

Shida said...

Assalam,
peminat anthurium jugak yee....boleh tahan harganya ekk....

Orkid La said...

W'salam,
Dah lama minat, dah ada berbagai jenis dan ada berpuloh anak benih. Yang diatas tu sy pernah tanya di Sg. Buloh harga dia letak RM70.