FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Friday, March 20, 2009

Pokok Serapat @ Corymborkis veratrifolia

Beli pokok ni, rasa macan tak berbaloi jer dgn harganya. tapi atas sebab keistimewaannya beli juga la. Pokok Serapat atau Org Asal bilang Pokok Rapar-rapat. Ada yg memanggil Serapat Angin adalah antara herba yang sinonim dengan kesihatan wanita. Sejak dahulu lagi, pokok herba ini telah menjadi sebahagian daripada kandungan untuk perubatan tradisional bagi meningkatkan kesihatan serta memperbaiki fungsi mengembalikan kecergasan dan kecerdasan tubuh badan wanita.

kebiasaannya diapplikasikan dgn dua lagi herba iaitu Manjakani yang membantu memperbaiki dan mengetatkan bahagian peranakan wanita. serta Kacip Fatimah yang memperbaiki otot rahim secara semulajadi. Hendaklah direbuskan hingga mendidih dan diminum 1/2 cawan dan sebanyak tiga kali sehari.

Ketahuilah rakan2 semua pokok ini merupakan Pokok orkid. Untuk rekod 95%-100% shade..

Corymborkis veratrifolia,

2 comments:

S@Y@NGH@SNI said...

la pokok serapat ni pun jenis orkid ker...

selalu dengar nama tapi tak pernah tgk pun..

re: lum dapat lagi, hubby up lagi suruh simpan rm2000 mungkin dia akan tambah kalau rancangan jelajah pantai timur menjadi tahun nie..
ahaks..

Orkid La said...

salam sayangHasni,

Maaf saya terlepas pandang komen awak ini.

Yer sejenis orkid.