FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Monday, September 28, 2009

Sebelom Eid Mubarak (I)

18hb Sep. 2009; Sebelom menjelang tiba Aidil Fitri kepala ligat berpusing memikirkan nak kasi Bonda tercinta orkid apa. Emmm..., nak kasi Brassia lah. So balik awal hari ni cabut terus ke Nurseri nak ambil Brassia yang dipesan. Dalam kepala kata ambil Brassia dan balik, tetapi lain pula yang jadi.

Brassia ni untuk Bonda,

Yang lain-lain ni ada Angraecum eburneum, Catasetum pileatum, Dendrobium purpureum "Alba", Paphiopedilum godefroyae, Paphiopedilum lowii, Paphiopedilum parishii.







Dan akhir sekali Selepas bayar dalam ratusan RM, dapat Free Gift 1 pokok Vanda luzonica, seronok ler apa lagi. Tak ada lagi pokok nih, sebab belom kena racun Vanda.

2 comments:

Aidy~Shahril said...

bang,cun phal velencea tu...kenapa orkid yang kita jaga bagai nak rak xberapa nak mjadi?daun kuning n gugur..pastu keluar daun baru tapi kecik..?tak seperti pokok yang kita xjaga sgt n biarkan dia mcm tu,subur bukan main plak..emm..mcm mana nak buat ek?Dendrobium purpureum "Alba tu for sale x satu clam?kwn tanya

Orkid La said...

Aidy, Phal ni sbnrnya susah nak jaga kalau ianya pokok yg kita minat. Tetapi senang kalau kita tahu bagaimana nak jaga. hehehehe... Kena belajo lagi, buat Phd.

Pasal Dendro tu, doh buri Mak di Kg. Nanti kalau ada lagi saya kasi tau, ok.