FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Monday, April 14, 2008

Grammatophyllum martae


Hari Sabtu yg lalu member ada belikan orkid untuk saya, Grammatophyllum martae. Saya tak la pernah tgk bagaimana rupa sebenar orkid ni. Disini saya nak sharekan dgn kawan2 semua pokok orkid yg dibelikan oleh member saya ni.


Berasal dari Philippina, dikatakan memerlukan 100% cahaya matahari. berada ditahap ketinggian lebih 300 meter dari aras laut. Lebih dari 20-80 kuntum bunga pada satu-satu masa dan anggaran tangkai bunga lebih dari 5 kaki pangjang. Thanks Mr. Teo.


Siapa tahu kenapa setiap bunga Grammatophyllum martae ni titisan air dibelakang bunganya? Lihat gambar, saya cuba rasa titisan air tersebut. Manis.. Risau juga kerana akan mengundang semut... sama ada semut hitam atau semut api. bahaya ni.

No comments: