FASA 20

FASA 20

Mutiara Kata

Dua Perkara Perlu Kita Lupakan, Lupakan Keburukkan Orang dan Lupakan Kebaikkan Kita. Dua Perkara Perlu Kita Ingat, Ingat Kebaikkan Orang dan Ingat Keburukkan Kita.

Aktiviti Luar & Dalam Negeri.


-------------------- Salam Sejahtera --------------------




-------------------- Salam Sejahtera --------------------

Thursday, April 10, 2008

Cuti-cuti Malaysia. - Bab ke-2

Sambungan dari kisah Cuti-cuti Malaysia, dalam perjalan balik singgah sebentar makan tengahari. Sempat la tinjau-tinjau dekat Resort yang ada kat situ. ada pokok tumbang, apa lagi capai kamera, snap sana-sini. Ada orkid Oberonia & Cymbidium bicolor.
Sebelum ni ada baca info pasal pokok semut yang ditulis oleh member-member dari Sabah & Sarawak. Last-last jumpa sendiri, emm... cantek juga. Unik juga pokoknya. Atas sikit dari pokok semut tu ada terdapat sekelompok pokok orkid Oberonia sp. sayang, saya tak pandai nak tanam pokok ni. dulu pernah cuba tapi kering. huhuhuhu.......
Tak jauh dari Orkid tu ada sekelompok pokok ekor kuching. Cantek... cuba nak ambil, nah engkau kena gigit dengan semut besar. Aduh.... tergelincir saya dalam sungai. hehehehe... terus batalkan hasrat nak simpan sikit pokok ni. hehehehe........
Gambar last ni pokok Hoya, daun ia makk datok besarnya. Member-member yang giler Hoya tak putus-putus tanya kat mana dapat.... hehehehe Biarlah Rahsia.

No comments: